Radio nākotnē

Radio ir sākotnējā forma “sociālajiem medijiem”, kas mums pirmais ļāva izveidot savienojumu ar citiem cilvēkiem, izteikt idejas daudz tālākā reģionā, un darot to gandrīz pa velti kviklån. Tās ir tās lietas, kas faktiski padara radio unikālu un nodrošina viņam ilgu mūžu vēl starp mums. Uz Zemes radio skaits pieaug, tiek izveidotas arvien vairāk tiešsaistes formas, un miljoniem klausītāji katru dienu pavada kopā ar radio. Taču, lai paliktu nākotnē tikpat populārs, no visiem sociālajiem medijiem, tieši radio būs jāpiedzīvo vislielākās pārmaiņas. Dramatiskās pārmaiņas nākamo desmit gadu laikā radikāli izmainīs radio nozari.

Pētījumi rāda, ka aptuveni divas trešdaļas (63%) Amerikas iedzīvotāji kā tradicionālo mūzikas klausīšanās veidu izmanto radio pārraides. Protams, tas nenozīmē, ka arī pārējās alternatīvās mūzikas klausīšanās ierīces tiek aizmirstas, tas vien pasaka, ka uzticamie FM un AM radioviļņi vēl joprojām vērā ņemams līdzeklis, kur fani klausās savu mūziku.

Laikam ejot, varam droši atzīt, ka radio vairs nav tāds, kās bija agrāk. Visticamāk, daudzi iedomāsies, ka radio ir vien 30 gadīgs aparāts, kas darbināms ar baterijām un atrodas vannasistabā uz plaukta. Lai gan šobrīd ar šo vārdu saistās pavisam jaunas iespējas un pat grūti ir nošķirt, kas ir kas. Šobrīd ir pavisam grūti atšķirt, vai persona klausās radio vai mūziku no sava atskaņotāja. Radio, piemēram, Spotify vai DI.fm, piedāvā klausīties mūziku praktiski bez nekādām garām sarunām starp dziesmām, bez reklāmas pauzēm, viegli pārslēdzot no vienas dziesmas uz nākamo. Tā vien radio industrija ir nākusi mums pretī, ļaujot bez pārtraukuma klausīties savas dziesmas.

Kas tieši notiks nākotnē ar radio medijiem?

1. Lielo radio sabrukums lån uden renter. Radio visefektīvāk ir pārvaldīt vietējā mērogā. Lielām radio pārraidēm ir efektīvi iegūt sev līdzekļus, tomēr pārvaldīšanas joma ir ļoti apgrūtināta. Lielas kompānijas cīnās par parādiem un izzušanas robežu, tāpēc ir spiestas sadalīties un izpārdotas mazām, vietējām radio stacijām.

2. Vietējo radio atdzimšana. Šis punkts izriet no iepriekš minētā, ka nākotnē uzplauks tieši mazākās vietējās radio stacijas. Jaunā un daudz konkurētspējīgā vietējā tirgū radio var piedāvāt saviem klausītājiem aktuālāko par esošo reģionu, iesaistīt visu apkārtējo sabiedrību un ēterā izrādīt vietējos talantus. Domājot loģiski, vai radio klausītājs katru rītu ieslēdz savu radio programmu, lai dzirdētu, kādi laika apstākļi valda kilometriem tālu citā valstī vai valsts pusē? Nē, viņš vēlas zināt to, kas skar tieši viņu pašu. Paši gudrākie operatori strādā savā un sava reģiona labā.

3. Nākotnē radio būs tikai digitālā formātā. Milzīgs izmaksu ietaupījums un materiālu ietaupījums tiks ieviests, lai pārveidotu radio klausāmu tikai caur interneta tīklu. Pasaulē internets kļūst arvien pieejamāks jebkurā vietā, tāpēc celt radio pārraides torņus un raidītājus vairs nav nepieciešams. Šāds torņu princips jau kļūst novecojis, un neviens vairs nevēlas izmantot līdzekļus un teritoriju, lai būvētu lielu objektu, kurš pārraidītu viļņus, ko tikpat labi spēj arī internets.

4. Radio, televīzijas un jaunākās ziņas tiek apvienots kā viens operators. Kas līdz šim atšķīra šos visus medijus? Tās bija tehnoloģijas, kā informācija tika nodota auditorijai. Ar digitālā laikmeta sākšanos, mēs visu varam pārraidīt no vienas platformas. Ieejot internetā, mēs varam noklausīties radio pārraides, tur arī redzēt linku uz kādu mājaslapu, kur ir jaunākās ziņas, kā arī noskatīties to, ko rāda pa televīziju. Un vairs nav nepieciešams iegādāties dažādas tehnoloģijas.