Kā uzrakstīt radio reklāmu?

Veiksmīga reklāma radio pārraidē piesaistīs patērētāju uzmanību. Tā jāizveido ar spēcīgiem interesantiem saukļiem, skanīgu un atmiņā paliekošu mūziku, un neaizrauties ar tās garumu. Lai sniegtu svarīgāko informāciju prestamos online mexico, reklāmai nevajadzētu pārsniegt minūtes garumu. Reklāmu veidošanā jāiesaista radošākie prāti un idejas.

Nosaki reklāmas ilgumu

Visbiežāk radio reklāmas garums ir determinēts 15, 30 vai 60 sekunžu garumā. Ja nespēj izlemt, cik garu/īsu vēlies savu reklāmu, domā no finansiālā viedokļa, jo garāka reklāma un ilgāks ētera laiks, jo dārgāk būs jāmaksā. Ja tev nav nekādu finansiālu ierobežojumu, izveido dažādas reklāmas vairākos laika garumos. Tad, kad tu raksti savu reklāmu, pārlasi normālā tempā, lai pārliecinātos, ka būsi iekļāvies paredzētajā termiņā.

Ja tavs produkts vai pakalpojums ir labi zināms un/vai tavs budžets spiež pievilkt grožus – 15 sekunžu gara reklāma pilnīgi pietiks

Ja tava reklāma ir radoša stāstījuma formā, tev visticamāk būs nepieciešamas 60 sekundes, lai izstāstītu stāstu un pārdotu preci vai pakalpojumu

15 sekunžu reklāma

Pavisam vienkāršākās un īsākās reklāmas var būt 15 sekundes. Tas ir pietiekami ilgs laiks, lai dalītos ar pamatinformāciju par produktu vai pakalpojumu. Ja tava mērķauditorija ir jau informēta par produktu vai pakalpojumu, tad tieši 15 sekunžu reklāmas ir efektīvs ilgums. Šajā īsajā pārraides laikā vari pieminēt uzņēmējdarbības nosaukumu, notikumu (cenu kritums, atlaides, gada izpārdošana), pateikt kas ir produkts vai pakalpojums, tā izmaksas, kontaktinformāciju.

Vārdu skaitam šajā 15 sekunžu ētera laikā ir jābūt no 30 līdz 40 vārdiem.

30 sekunžu reklāma

Šī vairs nebūs vienkārša reklāma, kur pastāstīta galvenā informācija. Papildus galvenajiem faktiem, ietver radošumu un nedaudz vairāk pastāsti par produktu vai pakalpojumu. Raksti pārliecinošākā veidā, stāstot, cik laba ir prece vai pakalpojums. Tu vari uzrakstīt reklāmu kā dialogu, ietvert atsauksmes, vai pat izstāstīt īsu anekdoti. Neaizmirsti par lipīgu melodiju, ko klausītājs atcerēsies pēc reklāmas izskanēšanas.

30 sekunžu reklāmā vajadzētu būt ne vairāk ka 80 vāriem prestamos sin aval.

60 sekunžu reklāma

Pievērs lielu uzmanību savas reklāmas saturam ja vēlies to izveidot veselas minūtes garumā. Tas ir pietiekoši garš ētera laiks, tāpēc jābūt īpaši radošam, lai piesaistītu un noturētu uzmanību. Šāda garāka reklāma ir nepieciešama ja vēlies mērķauditorijai prezentēt jaunu produktu vai pakalpojumu. Reklāmas veidotājam jāpieķer klausītāja uzmanība, ko var veidot ar problēmas izklāstu un risinājumu, vari garantēt klientu apmierinātību par jauno produktu.

Tava 60 sekunžu reklāma nedrīkst saturēt vairāk kā 160 vārdus.

Izvēlies reklāmas stilu:

  • Tieša reklāma. Šis radošais formāts koncentrēts uz spēcīgu balsi, kas uzrunā klausītāju, izstāsta pamatinformāciju par pakalpojumu vai produktu. Reklāma uzrunā tieši vienu personu, nav iekļauti dialogi. Papildus vari izveidot ievada jautājumus “Vai jūs kādreiz… ?”, “Vai jūs vēlētos…?”. Tieša reklāma ir lieliska forma 15 sekunžu pārraides laikam.
  • Dialoga reklāma. Cilvēkiem patīk klausīties dialogu sarunas, kur mainās balss tonis. Šajā formā viens cilvēks izklāsta problēmu, bet otrs to atrisina, iesakot reklamēto produktu vai pakalpojumu. Piemēram: Problēma “Mans bērns katru vasaru garlaikojas.” Risinājums “Es dzirdēju, ka šovasar netālu no mūsu mājām būs mākslas nometne. Tā ilgs tieši divus mēnešus.”
  • Dramatiskā reklāma. Pievērs klausītāja uzmanību, liekot viņiem uzklausīt savus dramatiskos pārdzīvojumus un padomāt par savām darbībām. Pēc tam, kad esi atļāvis iejusties situācijā, izstāsti tās atrisinājumu. Piemēram: “Ak nē, es piededzināju svētku kūku! Svinības ir jau šodien, ko lai iesāk?”. “Neļauj sadegušai kūkai sabojāt visu svētku noskaņojumu. Pārsteidz viesus ar gardo augļu kūku no XY konditorejas”. Turpinājumā vari iekļaut dialogu ar svinību viesiem, kuriem garšo kūka un tā tālāk.